Moondrive Book Tag

Proszę Państwa, historyczna chwila! Moja pierwsza nominacja! Dziękuję Marlenie! (Książkowa Dusza) No to lecimy z tym koksem!



1. Fangirl

Bohaterka Fangirl, jak nietrudno się domyślić, jest zakochana  w książkach. Jej numerem jeden jest seria opowieści o Simonie Snow-nastoletnim czarodzieju. Jest jego wielką fanką. Tworzy nawet własne fanfiction. A Ty? Utożsamiasz się z jakimś książkowym fandomem?

Oczywiście! Z wieloma, ale chyba najbliższe mojemu sercu są dwa. Shadowhunters i Potterheads! Twórczość Clare i Rowling to życie! Kocham je!

2. Eleonora&Park



Miłość tej dwójki na pewno nie należy do tych "od pierwszego wejrzenia". Początkowo Park nie myślał o dziewczynie najlepiej- dziwnie ubrana, pulchna z burzą rudych włosów. Stopniowo zaczęli się jednak do siebie przekonywać.
Z książkami czasami jest podobnie. Jaka powieść na pierwszy rzut oka nie robi pozytywnego wrażenia, ale jej wnętrze cię zaskoczyło?

Ja zazwyczaj nie patrzę na okładki czy takie tam (no chyba, że coś ma białe strony, to odpada z automatu! Precz duszo nieczysta!). Nic tutaj nie wymyślę, ale cóż to by był za tag bez pustego pytania!?



3. 7 razy dziś



Główna bohaterka przeżywa jeden dzień aż siedem razy. Czy jest jakiś książkowy świat, do którego mógłbyś często wracać? Nawet aż siedem razy?

Chociaż zazwyczaj nie czytam książek więcej niż raz... Ale są pewne powieści, do tkórych mogłabym wracać i rwacać i wracać... Myślę, że nigdy nie znydzą mi się Dary Anioła, Harry Potter i Akademia Wampirów (jakby ktoś był ciekawy, to recenzja Akademii tutaj).

4. Początek wszystkiego



Książka, która zapoczątkowała twoją miłość do czytania.

Kiedyś już o tym mówiłam. Tak pierwsza pierwsza, to była Zbuntowana Veronici Roth (tak, tak...zaczęłam od drugiego tomu. Ola potrafi). Potem przczytałam Dary Anioła (uprzednio obejrzywszy film XD) i przepadłam całkwicie.

5. Mroczne umysły



Ruby, główna bohaterka serii, potrafiła wedrzeć się do czyjegoś umysłu poznać myśli, wspomnienia i plany danej osoby. W przypadku jakiej książki, podobnie jak Pomaranczowi,  czyli dzieci o zdolnościach takich jak postać, udało ci się wkarść do głowy autora i przwidzieć prawie wszystkie wydarzenia.

Było to chyba Drugie Bicie Serca (recenzja tutaj), ale to wcale nie szkodzi. To nie jest książka skupiona na pędzącej akcji, albo jakiś wykwintnych wydarzeniach. powieści miała poruszyć ważny temat transplantologii i pośmiertnego pobrania narządów i robi to fantastycznie. Bohaterowie są cudowni i skrajnie różni. Można się domyślić paru rzeczy, ale to wcale nie ujmuje książce.

6. Czerwona Królowa



O tej książce można znaleźć wiele różnorodnych opinii. Jedni ją uwielniają, inni nienawidzą. Wszyscy są jednak zgodni co do jednego- jej okładka jest jedną z najpiękniejszych. Jaka jest twoja uluniona okładka?

Kocham wiwle okładek. Seirio. Najbardziej jednak podoba mi się wydanie Trylogii snów (pogadanka na temat pierwszego tomu tu) i Szóstki Wron (recenjza tutaj). Te czarne strony!!!! Kocham.

7. Pretty Little Liars



Historię kłamczychy poznajemy aż rzez 14 tomów.  To całkiem sporo, ale mimo to, jest uwielniana i czytana przez wiele nastolatek. Jaka jest najdłuższa seria, jaką miałeś okazję przeczytać?

Nie czytałam nigdy  takich tasiemców. Najdłuższa seria, to był chyba Harry Potter. Siedem tomów. Więcej sobie nie przypominam.

8. Fobos



Akcja książki ma miejcse na Marsie. Motyw kosmosu staje się coraz populatniejszy w literaturze. Jaka jest twoja ulubiona książka, w której bohaterowie przeżywają swoje przygody poza kulą ziemską?

Nie czytałam chyba nic z kosmosu. Ale bardzo lubię serię Pratchetta ze świata Dysku (szczególnie te części o Śmierci). Jeśli ktoś nie czytał, to serdzenie polecam. Książeczki nie są grube, a bardzo przyjemne.

9. Colleen Hoover



Bardzo często widzę, że ktoś wymienia tą panią, jako swoją ulubioną autorkę powieści romantycznych. Jaki jest twój ulubiony pisarz/pisarka?

Ja pnią Hoover uwielbiam (jak widać po moim blogu- HopelessMaybe SomedayNovember 9). Mam sporo ulubionych autorów. Oprócz królowych Rowling i Clare na Olimpie zasiadają też wspomniana pani Hoover, wujek Rick i pani Shannon. Jeśli o ich książki chodzi, to mogę brać je w ciemno.

10. Wybrani



Główna bohaterka uczęszcza do Akademii Cimmeria. To elitarna szkoła z internatem., która skrywa różne tajemnice. Do jakiej książkowej szkoły chciałbyś trafić?

Jeśli trafienie do szkoły oznaczałoby to, że mam takie zdolności, jak jej uczniowie, to standardowo Hogwart. Oprócz tego jeszcze Instytut obojętnie jaki, ale najchętniej ten NY, żebym mogła wyrwać Jace'a :). Ale Londyńskim też bym nie pogardziła. Do Akademii Świętego Vladimira z chęcią również bym się wybrała.

To już koniec tego tagu. Mam nadzieję, żę WAm się podobało. Napiszcie coś w komentarzach. Nie bójcie się zostawić śladu po sobie. Będzi mi bardzo miło.

Chwilka, chwilka jeszcze nominacje!
A więc! Nominuję:
- Weronikę (Książkowa Pasja)
- Agnieszkę (Obibookz)
- Kamila (Booksunset)
Życzę miłej zabawy! :)



Miłego dnia! Ola :)

4 komentarze:

  1. O rany! Bardzo dziękuję za nominację! 😄
    Świetny tag, nawet nie wiedziałam, że taki istnieje.
    Podobają mi się twoje odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super TAG! Można go zrobić bez nominacji?
    miedzystronamiksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że odpowiedziałaś na moją nominację ^^ Świetne odpowiedzi! :) Pozdrawiam Książkowa Dusza

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 O jak książki , Blogger